تماس با ما

نام و نام خانوادگي:
پست الکترونيکي:
جستجو در وبلاگ



در اين وبلاگ
در كل اينترنت

درباره ما

اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي: **يعني اينكه نخواهيم گذاشت از هنر براي كوبيدن فضيلت‌ها استفاده شود. **يعني مقابله با ورود افكار انحرافي به مطبوعات و رسانه‌هاي گوناگون. **يعني مقابله با خط ارتجاع غرب و تحميل‌پذيري غربي. **يعني آرمان‌خواهي و تبرا و تولا. **يعني تحقق گفتمان واقع‌بيني، و پرهيز از سياهي لشكر استعمار شدن. ** يعني اينكه ملت ايران، ابزار تأمين منافع استعمار نخواهد شد. ** يعني اينكه در برنامه جهاني شدن و پيشرفت، به پيچ و مهره ماشين سرمايه‌داران غرب تبديل نخواهيم شد. **يعني اينكه در ايران وجود مقدس پيامبراكرم صلي الله عليه و آله ، نقطه تمركز عواطف همه ملت است و ما هيچ كانوني به روشني و جامعيت ايشان نداريم كه بهترين عامل وحدت ماست. **يعني مبارزه با ايجاد فضاي تهمت، بدبيني و تشنج سياسي. ** يعني اينكه ايران، كشوري اسلامي است و اسلام در بطن خود داراي قدرت و عزت و كرامت است و ذلت‌پذير نيست. **يعني تحقق اقتصاد و فرهنگي كه تمام زيبايي‌ها و حقايق اسلام و توحيد و معناي واقعي نبوت و عدل را در خود دارد. **يعني اينكه براي تحقق اقتصاد مقاومتي، يك جهاد فكري لازم است. **يعني با منطق، به ميدان رفتن و استفاده از ابزارهاي هنري و مدرن و تبليغي عليه دشمن. ** يعني با انديشه آزاد در ميدان‌هاي اقتصادي و فرهنگي حضور يافتن. ** يعني نشان عقلانيت ملت ايران، اين است كه بدون نقشه هدايت، حركتي ناانديشيده‌ نخواهد كرد. **يعني تفكر آزادانديشانه، مخالف بي‌بندوباري در توليد فرهنگ و علم است.
لوگودونی
اقتصاد مقاومتی


















آماده تبادل لینک با پایگاه های ارزشی هستیم
دیگر امکانات

+ نوشته شده توسط : رسول گلی زاده در شنبه اول 8 1395 | (0) نظر

بنا بر آموزه های قرآنی و سیره اهل بیت علیهم السلام، صدقات از جمله وقف. توشه آخرت را فزونی می بخشد و خشنودی خداوند را در پی دارد. با وقف، مشکل مالی نیازمندان برطرف می شود. پژوهش حاضر، گامی است در جهت آشنا ساختن مخاطبان با موضوع وقف. نویسنده در این اثر، با بررسی پیشینه وقف در میان ادیان آسمانی پیش از اسلام و فراز و نشیب وقف در دوره اسلامی، عوامل کم توجهی به این سنت ماندگار را کاویده و پس از آن، راهکارهایی برای احیای این صدقه جاریه مطرح کرده است.



موضوع:

+ نوشته شده توسط : رسول گلی زاده در جمعه سیم 7 1395 | (0) نظر

بقاع متبرکه از دیرباز مورد توجه ویژه مردم متدین بوده و به تعبیری، «بارانداز روحی و معنوی» آحاد مردم در مناسبت های مختلف هستند.

در کنار این نقش مهم و کم نظیر، فراوانی این بقاع و برخی ابهامات تاریخی پیرامون صحت نسب تعدادی از آن ها، ضرورت تحقیقات همه جانبه در این زمینه را نمایان می سازد. گروهی از فضلای پرتلاش در مؤسسه تحقیقاتی بقاع متبرکه، سعی در تدوین دائرة المعارف جامعی پیرامون بقاع متبرکه کشور دارند.

گروه علمی - فرهنگی افق حوزه، جهت آشنایی خوانندگان محترم با آخرین یافته های تحقیقاتی این فضلا و روند تدوین دائرة المعارف مذکور، گفت وگویی با جناب حجة الاسلام والمسلمین محمدمهدی محمدی فقیه (بحرالعلوم) انجام داده است که مشروح آن، در ذیل تقدیم حوزویان ارجمند می گردد.

س - با تشکر از جناب عالی، جهت شرکت در این گفت وگو بفرمایید، بقا ع متبرکه شامل چه اماکنی می شود و در کشور ما متولی خاص این بقاع، چه سازمانی است؟

بقاع متبرکه ایران که در آخرین آمار رسمی، قریب به ده هزار بقعه است، از دو قسمت تشکیل می شود. از این ده هزار بقعه، هزار مزار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که متولی آن ها، سازمان میراث فرهنگی است و بقیه بقاع متبرکه و امام زاده ها تحت نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه اند. در این هزار مزار، کارهای عمرانی را سازمان اوقاف با نظارت سازمان میراث فرهنگی انجام می دهد. 9 هزار بقعه ای هم که در فهرست آثار ملی ثبت نشده اند، خود به چند قسمت تقسیم می شوند؛ برخی از آن ها از لحاظ معماری در رتبه اول قرار دارند و بر این اساس، سازمان اوقاف برای هزار بقعه متبرکه از اول انقلاب، طرح جامعی قرار داده است. برخی از بقاع و آرامگاه های بزرگان دین، عرفا، حکام، شعرا و...، که قریب به 2هزار زیارتگاه است، در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد. شخصیت هایی هم که در بقعه ها مدفون هستند، خود به دو دسته تقسیم می شوند؛ دسته اول، گروهی هستند که علمای انساب نسبت به صحت نسب و محل دفن آن ها تصریح کرده اند؛ و دسته دوم، گروهی هستند که مردم اطلاع چندانی از آن ها ندارند و صرفاً آن ها را به یک امام خاص منتسب کرده و به همان صورت زیارتشان می کنند و در منابع تاریخی و جغرافیایی و انساب اشاره ای به آن ها نشده است.



موضوع:

+ نوشته شده توسط : رسول گلی زاده در پنج شنبه بیست و نهم 7 1395 | (0) نظر

به گفته شیخ اجل، سعدی:
نام نیکی گر بماند ز آدمی
به کز او ماند سرای زرنگار
در تاریخچه هر موقوفه ای، نام واقفی می درخشد و وقف با دو ویژگی برجسته، دو صفت نیک و جاوید به آن نام می بخشد. از آن جهت که وقف، کاری نیک است، واقف، فردی نیکوکار شمرده می شود و ازآن رو که وقف باید ابدی باشد و موقوفه جاودانه بماند، نام نیک واقف نیز جاودانه می ماند:
سعدیا! مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
البته ثبت کردن نام واقفان بر روی موقوفه ها و نیز در اسناد آنها، به دلایلی از جمله تکمیل مدارک و اسناد موقوفه، شناسایی و اعتبار موقوفه، جلوگیری از غصب آنها، ترویج فرهنگ وقف و تشویق دیگران صورت می گیرد؛ زیرا اگر انگیزه این کار تنها خودنمایی باشد، ممکن است از خلوص نیت بکاهد. ازاین رو، واقفان بسیاری، از ثبت نامشان بر روی موقوفه ها خودداری می کنند و نمی خواهند نام ونشانی از آنان بر روی آنها باشد تا از اخلاصشان کاسته نشود.



موضوع:

+ نوشته شده توسط : رسول گلی زاده در چهارشنبه بیست و هشتم 7 1395 | (0) نظر

خداوند تبارک و تعالی به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم دستور می دهد که پس از جمع آوری صدقه های مؤمنان برایشان دعا کند:
از اموال آنان صدقه ای بگیر تا به وسیله آن پاکیزه شان سازی و برایشان دعا کن؛ زیرا دعای تو برای آنان آرامشی است و خدا، شنوای داناست. (توبه: 103)
وقف نیز که صدقه ای جاری و جاوید است، واقف را شامل دعای خیر دعاکنندگان می کند.
هرگاه با بهره مندی از موقوفه ای، گرهی از زندگی نیازمندی باز شود و گرفتاری مؤمنی برطرف شود، آن بهره مند از موقوفه افزون بر شکر خدا، برای واقف نیز دعای خیر می کند.



موضوع:

+ نوشته شده توسط : رسول گلی زاده در سه شنبه بیست و هفتم 7 1395 | (0) نظر

انگیزه های وقف هم متفاوت است. از خوابی شخصی تا دیدن تصویری که زندگی واقف را متحول کرده باشد. با این حال به همان نسبت که واقفان متعددند، نیت های وقف نیز متنوع و فراوان است. درست مثل «جمشید شهرکی» که همین چند روز پیش اختراعش با نام «روبات نمازخوان» را وقف گسترش انرژی هسته ای کرد. مطابق آمارهای سازمان اوقاف کشور، واقفان ایرانی با 750 نوع نیت، متنوع ترین وقف ها را در دنیا به خود اختصاص داده اند. وقف هایی که به 8 بخش کلی تقسیم شده وهرکدام زیرمجموعه های فراوان و متنوعی دارند. شاید مرور برخی ازجالب ترین و عجیب ترین وقف ها که در ایران ثبت شده است هم به اندازه خود این وقف ها جالب باشد.
وقف برای برندگان جایزه نوبل
اواخر آذرماه سال 1385، سرپرست وقت سازمان اوقاف و امور خیریه، از یک وقف عجیب و جالب خبر داد که مطابق آن، یک شهروند تهرانی اموالش را برای کمک به برندگان جایزه نوبل وقف کرد این فرد نیکوکار همچنین بخشی از اموالش را برای حمایت از مباحث علمی خاص از جمله شیمی و فیزیک وقف کرده است.
وقف زمین برای جانوران
ایرج افشار و عبدالوهاب طرار در کتابچه موقوفات یزد از یک وقف جالب در یزد یادکرده اند:«در روستای ”عز آباد“ یزد وقف نامه جالبی وجود دارد. در این وقف نامه که واقف آن نامعلوم است چنین وقفی ذکر شده است :اراضی نیم قفیز(معادل حدود 75 متر)، منافع آن باید صرف طعمه سگ کور شود. حدود 300 سال قبل هم در یکی از موقوفات شهر اصفهان که در یک وقفنامه این شهر ثبت شده، زمینی کشاورزی وجوددارد که وقف غذای پرندگان شده است و طی آن، بایستی هر سال در آن زمین گندم و جو کاشته شود. پس از برداشت محصول و پرداخت حق الزحمه کشاورزان، مابقی گندم و جو برای زمستان انبار شود ودر فصل زمستان این گندم ها در بیابان های اطراف اصفهان که محل زندگی و رفت و آمد پرندگان است، پاشیده شود، تا پرندگان گرسنه نمانند در منطقه «بشرویه»در استان خراسان جنوبی هم زمینی وقفی وجود دارد که نام آن را «بند گربه ای» گذاشته اند. زمینی که صاحب اولیه اش، آن را برای ممانعت از اذیت کردن گربه ها وقف کرده است . به این ترتیب که صاحب خانه در بشرویه حق نداشت گربه را به دلیل ربودن گوشت مورد اذیت قرار دهد . همچنین حق نداشت افراد خانواده را به دلیل سهل انگاری در نگهداری گوشت مورد مواخذه قرار دهد بلکه با مراجعه به شخصی که زمین گربه ای در دست او بود، وجه گوشت ربوده شده توسط گربه را دریافت می کرد.
وقف های خوراکی
یکی از جالب ترین وقف ها در استان فارس وجود دارد. مطابق اسناد، در یکی از شهرهای استان فارس باغ های اصطهبانات (پسته و بادام) وقف شده که مغز بادام و مغز گردو را به بچه هایی که مسجد می آیند، می دهند و با این وقف مسجد را از جوان ها پر می کنند.
وقف های اخلاقی
حمایت از مظلومان و ستم دیدگان و افرادی که به نوعی مورد بی مهری قرار گرفته اند هم از جمله نیت های جالب وقف کنندگان است. به عنوان مثال موقوفه ای وجود دارد که واقف آن نیت کرده است درآمد ناچیز آن موقوفه به کسانی اختصاص یابد که ناله مظلوم را به مقامات رسمی برسانند و این موقوفه درآمدش خرج این شود. در مورد جالب دیگری در شهر «نائین» وقفى ثبت شده که ویژه روضه خوان های بی طرفدار است. کسانی که قصد رفتن به منبر و روضه خوانی دارند، ولی کسى آنان را دعوت نمى‌کند. مطابق نیت واقف، درآمد این موقوفات به این افراد اهدا می شود. در سال 1346 در تهران نیز وقفی ثبت شده که واقفان آن به نام های “سکینه شبیر” و ” ربابه شبیر” عواید موقوفه را صرف کمک و مساعدت به کودکانی که فاقد وسایل تفریح و سرگرمی هستند، برای حفظ نشاط و سرگرمی آنها و جلوگیری از مفاسد اخلاقی صرف می کنند.
وقف سیم کارت رند برای امامزاده
اداره اوقاف شهرستان داراب، فروردین ماه امسال یک وقف عجیب را ثبت کرده است. طبق این وقف، شخصی به نام «خلیل مرعشی» یک فقره سیم کارت با شماره رند را وقف آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) پیر مراد داراب کرد. شماره این سیم کارت ۰۹۱۷۷۳۲۱۰۰۰ است و حالا وقف امامزاده این شهر شده است
-------------------------------------------------------------



موضوع:

+ نوشته شده توسط : رسول گلی زاده در دوشنبه بیست و ششم 7 1395 | (0) نظر

گفت وگو با حاج محمد قاسمی بختیاری واقف و خیّر

وقتی حس کرد تعداد زیادی پسر و دختر جوان، به دلیل مشکلات مالی و از همه مهم تر نداشتن مسکن مناسب موفق به ازدواج نمی شوند، تصمیمش را گرفت تا بخشی از ثروتش را در این راه وقف کند.می خواست هم دینش را به جوان ها و آدم‌هایی که کمتر از او از مال دنیا بهره دارند، ادا کند و هم گره از کار جوانانی بگشاید که به دلیل مشکل اقتصادی قید ازدواج را زده اند. می خواست تا ابد این زمین و ساختمانش وقف زوج های جوانی باشد که ازدواج کرده اند و برای تامین مسکن دچار مشکل شده اند.

اگر در تهران سراغ واقفی را بگیری که با چنین نیتی اموالش را وقف کرده باشد و به قولی با نیازسنجی از مشکلات روز جامعه، اموالش را وقف کرده باشد بی شک اولین کسی را که به شما معرفی می کنند حاج محمد قاسمی بختیاری است.او ساکن یکی از محله های جنوبی شهر است و از تمکن مالی خوبی برخوردار است.قاسمی سال ها قبل موسسه خیریه ای را برای کمک به ایتام ،بی سرپرستان و خانواده های کم بضاعت راه اندازی کرده و درحال حاضر هم مخارج زندگی بیش از 160خانوار که تقریبا 500نفر می شوند را تامین می کند. او اما یازده سال قبل وقتی دید برخی جوانان جنوب شهری به دلیل مشکلات مالی امکان ازدواج پیدا نمی کنند و بیش از همه مشکل مسکن را دلیل می آورند تصمیم گرفت یکی از املاک خود را در منطقه پانزده تهران وقف این افراد کند.قاسمی می گوید: ساکنان این منطقه ازنظر مالی ضعیف هستند و جوانان این خانواده ها در ابتدای زندگی مشترکشان برای تأمین مسکن با مشکلات بسیاری روبه رو هستند



موضوع:

+ نوشته شده توسط : رسول گلی زاده در يکشنبه بیست و پنجم 7 1395 | (0) نظر

برگزاری مراسم جشن و سرور در مناسبت‌های مختلف بارگاه رضوی از قدیم‌الایام مرسوم بوده است. در مدیریت اسناد آستان قدس رضوی ده‌ها سند مربوط به دوره ناصر‌الدین شاه و بعد از آن موجود است که در آن متولی یا نایب‌التولیه وقت به تحویلداران ‌ یا دربان‌باشی کل دستور برپایی هر چه با شکوه‌تر این جشن‌ها و چراغانی نمودن مفصل ایوان طلا و صحن‌های مقدس را در شب عید و مدیحه سرایی و پذیرایی با شربت و شیرینی و اطعام بر مبنای موقوفات داده است.

عکس تزئینی است

یکسری موقوفات هستند که وقف حرم‌رضوی و میلاد امام شده‌اند، چنانچه در شرح وقف یکی از واقفان به نام، بانو کوچک آقا صنعی آمده است: چهار عشر از درآمد رقبات مقصود آباد، سیف آباد، علی آبادقوچان را در ۱۱ ذی‌القعده به مصرف اطعام نمایند، حتی مقرر می‌کند جشن را در سالن تشریفات آستان قدس برگزار کنند. میرزا محمد نوری از دیگر واقفان است به سال ۱۳۶۰ ق با وقفی به این شرح: «هر سال از درآمد اعیان یک باب سردخانه (یخچال) در طرق و نصف اعیان یک باب مسلخ (کشتارگاه) در خارج دروازه سفلی ۴۰۰ تومان رایج از منافع را در روز عید مولود رضا خرج مجلسی کنند که اعیان و اشراف جمع‌اند و در آن شربت و شیرینی و ناهار صرف کنند، به دو نفر روضه‌خوان و یک نفر شاعرهم ۶ تومان بدهند که در مجلس روضه و شعر بخوانند.»



موضوع:

+ نوشته شده توسط : رسول گلی زاده در يکشنبه بیست و پنجم 7 1395 | (0) نظر

... تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان ( مائده / آیه 2 )

... در نیکوکاری و پرهیز، همکاری کنید نه در گناه و تجاوز و از خدای بترسید که او به سختی عقوبت میکند

هدف از« تعاون » همکاری فرد یا گروهی با دیگران است و تفاوت آن با «معاونت » در اینست که تعاون یعنی «کمک متقابل »  ولی معاونت تنها « کمک یکی به دیگری » است بنابراین می توان «تعاون » را همکاری متقابل و « معاونت » را یاری کردن دیگران تفسیر کرد .

تعاون زیربنایتمامی ادیان جهان است. به طوریکه بدون وجود تعاون « دین » مفهومی ندارد ، زیرا هدف از دین ایجاد همکاری و تجانس میان مردم است .

این آیه، یک اصل کلی " اسلامی " را بیان می کند و مسائل اجتماعی ، حقوقی ، اخلاقی و سیاسی را شامل می شود . بر اساس این اصل مسلمانان در کارهای نیک، تعاون و همکاری می کنند، اما همکاری در اهداف باطل، از نظر اسلام  جرم است .

اگر این اصل در اجتماعات اسلامی زنده شود و مردم بدون در نظر گرفتن مناسبات شخصی و نژادی و خویشاوندی با کسانی که در کارهای مثبت و سازنده گام برمی دارند، همکاری کنند و از همکاری کردن با افراد ستمگر در هر گروه و طبقه ای که باشند خودداری نمایند ، بسیاری از نابسامانی های اجتماعی سامان می یابد .

اگرچهدر نظر اول، هدف از فعالیتها وتوسعه تشکیلات تعاونی، دلایل اقتصادی ورفع نیازهای مادی افراد است اما تلاشهای تعاونی متکی بر اساس معنوی دقیقی است که موجبات همبستگی عمیق مردم را فراهم می سازد .

پس، ازآنجا که هدف اسلام تشکیل جامعه ای است که افراد در آن با مساعدت و همکاری یکدیگر مشکلات موجود را حل نمایند اصل"تعاون " به عنوان یکی از اصول مهم جامعه اسلامی به نظر می آید واجرای آن درجامعه نیازمند تلاش و مساعدتی همگانی است. بهتر است هریک ازما نیز با شرکت در امور تعاونی راهی نیکو را برای زندگی بهتر انتخاب نماییم.



موضوع:

+ نوشته شده توسط : رسول گلی زاده در شنبه بیست و چهارم 7 1395 | (0) نظر

به آخر خیابان که می رسم قدم هایم را تند می کنم ،تشنه هستم می دانم که سرپل یک آب سرد کن منتظر رهگذران تشنه ایستاده است.شیر آب را که باز می کنم چشمم به سلام بر حسین که به رنگ سبز نوشته شده می افتد لبانم به زمزمه می افتد.لبم که از آب خنکش می خورد مرا به کودکی ام می برد.شیر را می بندم وراه می افتم.
یاد کودکی ام افتاده ام یاد روز های دبستان ،کلاس سوم ابتدایی بودم هوا گرم بود،خورشید با تمام توانش بالای سرمان می تابید،زنگ ورزش بود،خدا خدا می کردیم زودتر این زنگ تمام شود .از تشنگی نای ورزش کردن نداشتیم در همین فکرها معلم ورزش سوت زرد رنگش را که انداخته بود دور گردنش بالا آورد ،تویش که فوت کرد ،از صدایش گوش هایم جیغ کشید ،دستهایش را بالا آورد و گفت :توپها وطنابها راجمع کنیم زنگ ورزش تمام است.
همه به آبخوری که آن طرف حیاط است نگاه می کنیم .بعضی از بچه ها که پاهایشان نای تا آنجا رفتن را ندارد قبل از آنکه به آبخوری برسند وسط حیاط می نشینند .من هم که تشنه بودم پاها را به سمت آبخوری کشاندنم ،شیر آب را که پیچاندم،دستم را که به زیرش بردم از گرمی آب دستانم رابه عقب می کشم ،دیگر میلی به خوردن آب ندارم،بقیه بچه ها هم که خورده اند از گرمی آب غر می زنند و به آنها که نخورده اند می گویند نخوردنش از خوردنش بهتر است.
بچه ها برای خوردن یک لیوان آب یخ توی حیاط مدرسه له له می زدند،صدای زنگ آخر خوشحالمان می کرد .فکر خوردن یک لیوان آب خنک با اشتیاق و سرعت هرچه تمام تر ما را به سمت خانه می کشاند .دیگر کسی از آبخوری آب نمی خورد ،آبخوری با شیرهای داغش در گوشه ی حیاط تنها مانده است.



موضوع:

+ نوشته شده توسط : رسول گلی زاده در جمعه بیست و سوم 7 1395 | (0) نظر
قدس شریف حریمی اللهی و مقدس است که افتخار قبله اول بودن را دارد. به خود می بالد که بهترین مخلوق خدا با یارانش به سوی او نماز را اقامه کرده اند.

در وصف عظمتش همین بس که در شب معراج سکوی عروج پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله به آسمان هابود.و در زمان ظهور محراب نماز آخرین حجت اللهی.

بیت المقدس، محل بعثت بسیاری از انبیاء است. سرزمینی از نور است که پیامبران بزرگی در آن آرمیده اند.

قدس از آن شعائر و نشانه های بزرگ اللهی است که به تعبیر قرآن کریم تعظیم و تکریم آن جز با تقوای دل حاصل نمی شود.

اما اکنون این حلقه وصل دردمندان و این آرمان آزادیخواهان در بندِ سفاک ترین انسانها قرارگرفته است. تمام کفر و شرک با پشتیبانی از رژیمی خونخوار و جنایتکار آمده اند که این نشانه اللهی را نابود کنند. از این روست که تمام مسلمین جهان وظیفه دارند به دفاع از آن برخیزند و با جان ودل برای آزادیش قیام کنند. چرا که قدس تنها یک مسجد نیست که روزگاری قبله اهل دل بوده، قدس از همان ابتدا نماد مقاومت و مبارزه با شیاطین بوده است. قدس پایگاه نبرد و خط مقدم جهاد با کفار است. قدس تنها یک مکان در گوشه ای ازجغرافیای زمین نیست، بلکه میعادگاه مجاهدان اللهی در نبرد با شیطان است،میدان آزمون و آزمودن مردان خداست. محل تلاقی لشگریان حق و باطل است. محل شناخته شدن مردان از مردنمایان است. لذا هر که دل در گرو جهاد اللهی دارد، هرکه می خواهد خدا را یاری رساند، تقویت و حمایت از این پایگاه رفیع را نشانه می رود. افسوس که راه بذل جان برای رها سازی این قبله باز نیست تا پروانه وار گِرد آن بال و پر خویش را نثارش کنیم.



موضوع:
منوی اصلی
موضوعات
آب و هوا
خبر نامه
عضویت درخبر نامه




Powered by WebGozar
آمار
تعداد بازدید : 93077
تعداد نوشته ها : 1040
تعداد نظرات : 32
TEBYAN.NET